Lidé si kvůli němu řezali střechy. Připomeňte si příběh nejvzácnějšího Lamborghini světa | E15.cz

Lidé si kvůli němu řezali střechy. Připomeňte si příběh nejvzácnějšího Lamborghini světa

Stanislav Kolman - Auto.cz

Kromě běžného vozu Miura stvořilo Lamborghini i atraktivní roadster. I když byl zájem zákazníků enormní, zůstalo jen u prototypu.

O modelu Lamborghini Miura jste jistě slyšeli. Šlo o třetí sériově vyráběný vůz italské automobilky a nástupce 350 GT. Supersport vznikal v letech 1966-1973 a za atraktivním designem stál teprve pětadvacetiletý Marcello Gandini (taktéž autor slavné Lancie Stratos). Název Miura je připomínkou španělské bojové rasy býků, celkem značka postavila 764 exemplářů.

Kromě vozů s pevnou střechou však vznikl i jeden bez ní, jenž nese označení Miura P400 Roadster. Stvořen byl pod taktovkou společnosti Bertone a prvně se světu ukázal na autosalonu v Bruselu roku 1968. Na rozdíl od modelu 350 GTS nešlo jen o sériové auto bez střechy, prototyp dostal celou řadou důležitých úprav.

Nošovická automobilka Hyundai se chystá snižovat výrobu, vyhazovy prý nebudou

Zadní partie prošla značným přepracováním, kromě jiných světlometů přišla o výrazné „žaluzie“ a pozměněno bylo i vedení výfukového potrubí. Střecha se snížila o tři centimetry a změnil se i úhel sklonu čelního skla.

Celý článek si přečtěte zde >>>

Lambo tím chtělo zabránit nežádoucím aerodynamickým účinkům ve vyšších rychlostech. Není divu, vždyť maximálka sporťáku se šponovala k 300 km/h. Déšť by cestujícím velkou radost neudělal, Miura Roadster totiž vůbec neměla střešní panel.

To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Autor: Stanislav Kolman - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!