Luxusu není nikdy dost

Luxusu není nikdy dost
22. října 2015 • 12:46
Svět přepychových vozidel mířících do služeb kormidelníků průmyslu, obchodu i umění je v objemu okrajový, ale přínos pro jejich výrobce významný.

Na rozkolísaném automobilovém trhu je kategorií stabilní, s dlouhodobě rozdanými kartami, podílem pomalu a plynule rostoucím. A každoročně přináší mimořádně zajímavé novinky.

Například kultovní značka Bentley uvedla řadu Bentayga v designu SUV, ale s interiérem mimořádně luxusním s dominující ruční prací a dokonalým dílenským zpracováním. Oslnivá je i technika ‒ dvojvidlicový dvanáctiválec o velkorysém objemu 6000 cm3 s impozantním výkonem 447 kW srovnatelným s těžkými kamiony, osmistupňová samočinná převodovka ZF, stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, bohatým elektronickým řízením podvozku, největší rychlostí 301 km/h, spotřeba paliva jen 12,8 l/100 km při celkové hmotnosti 3250 kilogramů.

Koncentrát luxusu

Rolls-Royce právě otevřel oficiální zastoupení v Praze. A v jeho nabídce jistě nebude chybět novinka, elegantní kabriolet Dawn (Úsvit). Nelze jej přehlédnout nejen zásluhou naprosto dokonalé elegance, když je impozantní i jeho délka 5285 mm, provozní hmotnost 2560 kg, motor o výkonu 420 kW, největší rychlost 250 km/h, ale s příznivou průměrnou spotřebou paliva 14,2 l/100 km (v městském režimu 21,4 l/100 km).

Sport a luxus. Rolls-Royce právě otevřel oficiální zastoupení v Praze. V jeho nabídce jistě nebude chybět novinka, elegantní kabriolet Dawn (Úsvit)Sport a luxus. Rolls-Royce právě otevřel oficiální zastoupení v Praze. V jeho nabídce jistě nebude chybět novinka, elegantní kabriolet Dawn (Úsvit)Autor: Rolls-Royce

Lehké slitiny důsledně

Podobně se vydal do nového světa kultovní Jaguar. Naprosté novum tvoří typ F-Pace, kultivovaný, dynamický, štíhlý a výkonný crossover dlouhý 4731 mm. Zdobí jej i velmi nízká provozní hmotnost 1665 kg v nejlehčí verzi. Na této hodnotě má největší zásluhu rozsáhlé využití lehkých slitin (80 procent konstrukce!), ale i uhlíkatého laminátu na některé karosářské díly. Hnací ústrojí lze volit se vznětovým čtyřválcem (132 kW), zážehovým čtyřválcem (176 kW), kompresorem přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem (279 kW), nebo vznětovým vidlicovým šestiválcem (221 kW). Převodovky jsou k dispozici jak s přímým řazením, tak samočinné.

Oslňující záře hvězdy

Autor: Ondřej Horský
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!