Na hradě i v podhradí | E15.cz

Na hradě i v podhradí

Na hradě i v podhradí
Nesporná důstojnost, ale i sportovní šarm zdobí luxusní Audi A7 Sportback
• 
ZDROJ: Audi
8. října 2014 • 08:38
Flotily služebních vozidel se složením prakticky vůbec neliší od toho, co si pořizuje veřejnost do osobního vlastnictví. Jen kontrasty mezi reprezentačními a navýsost pracovními jsou markantnější.

Čtyři kruhy ve znaku Audi jsou trvalou součástí flotily vládní, ale zdobí i reprezentační vozidla vrcholných vedoucích pracovníků větších společností. Zajímavým trendem je růst popularity sportovně střiženého designu. Typickým příkladem je Audi A7 Sportback. Extrémně lehká stavba pětimetrového reprezentačního kupé široce využívá prvků z lehkých slitin a vysokopevnostních ocelí s důrazem na co největší pohodlí posádky i eliminaci hluku.

Je zajímavé, že tvůrcům se podařilo vytvořit i zavazadlový prostor o objemu 0,535 m3 (po sklopení zadních sedadel dokonce 1,390 m3). Vrcholně dokonale vybaven je interiér s nejlepšími informačními a komunikačními systémy včetně připojení na internet s rychlým přenosem velkých objemů dat, nechybí ani hi-fi audiosoustava Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Hybrid na výsluní

Volkswagen oslnil na autosalonu v Paříži Passatem typu GTE s mimořádně progresivním hybridním hnacím ústrojím o celkovém výkonu 160 kW. V čistě elektrickém režimu je schopen ujet 50 km, ale s plnou nádrží (50 l) a nabitými akumulátory je schopen ujet tisíc kilometrů, protože jeho průměrná spotřeba paliva činí 2,0 l/100 km. V hybridním režimu dosahuje rychlosti 220 km/h, v elektrickém 130 km/h. Přeplňovaný zážehový motor 1.4 TSI poskytuje 115 kW, elektrický integrovaný ve skříni převodovky 85 kW. Vynikající je točivý moment 400 Nm.

Zajímavostí je speciální konstrukce šestistupňové trojspojkové převodovky DSG, jejíž třetí spojka samočinně odpojuje hnací ústrojí od poháněných předních kol (samočinně kdykoli je možno využít setrvačnosti vozidla). Blok lithium-iontových vysokonapěťových akumulátorů o kapacitě 9,9 kWh řídí převod stejnosměrného proudu na střídavý. Dobíjet lze standardním proudem o napětí 230 V (255 minut) nebo domácí „garážovou“ či veřejnou nabíjecí soustavou o výkonu 3600 W (150 minut).

Stálice

Stále progresivní řada Espace automobilky Renault, která již třicet let razí vlastní cestu a inspiruje nejednoho konkurenčního výrobce, ozdobila pařížský salon další průkopnickou konstrukcí. Nyní vyjela pod původním jménem, ale s novým pojetím. Pětimístné nebo sedmimístné vozidlo s velkoplošným zasklením na velkých kolech (až 20 palců) s rozvorem náprav 2880 mm o délce 4850 mm a šířce 1870 mm poskytuje vnitřní výšku 1680 mm a vynikající součinitel odporu vzduchu Cx 0,30. Hnacími agregáty jsou čtyřválce přeplňované vznětové Energy dCi 160 EDC Twin Turbo o zdvihovém objemu 1598 cm3 a výkonu 118 kW (točivý moment 380 Nm), Energy dCi 130 o objemu 1598 cm3 a výkonu 96 kW (točivý moment 320 Nm), který je instalován s převodovkou šestistupňovou s přímým řazením a zážehový Energy TCe 200 EDC o objemu 1598 cm3 a výkonu 147 kW (točivý moment 260 Nm).

Kompaktní Mercedes B Klasse vstoupil do výrobního programu v roce 2011 a stále posunuje relativně nudnou kategorii efektivních vozidel. Jen 350 tisíc prodaných kusů je nesporným úspěchem stejně jako fakt, že většina z nich je součástí služebních flotil. Druhá generace přichází s širokou nabídkou hnacích ústrojí – pěti vznětovými a čtyřmi zážehovými řadovými čtyřválci ve výkonovém rozpětí 66–155 kW (240–350 Nm), jedním spalujícím CNG (115 kW/270 Nm) a jedním elektrickým (132 kW/340 Nm), zvolit lze i pohon všech kol. Standardem jsou dvouspojkové samočinné převodovky typu 7G-DTC, Velmi bohatá je výbava bezpečnostními, asistenčními a komunikačními systémy na nejvyšší úrovni.

Nejlepší design

Progresivní korejská automobilka Kia je v posledních letech jedním z nejúspěšnějších dodavatelů vozidel pro služební účely v poměrně pestrém typovém sortimentu. Prosazuje se nejen zásluhou proslulé spolehlivosti a životnosti, ale také zásluhou uznávaného osobitého designu.

Ten byl již několikrát oceněn. Naposledy na pařížském autosalonu, kde mezinárodní porota ocenila mimo jiné výtvarné řešení nové generace řady Soul, ale také výrobě velmi blízkého konceptu Provo o délce 3880 mm. Je zajímavý dramatickým dynamickým vzhledem, ale také hybridním hnacím ústrojím pohánějícím všechna kola, které tvoří spalovací motor Turbo GDI o objemu 1600 cm3 a výkonu 150 kW a elektromotor umístěný v zádi.

KIA Soul v nové generaci získala další ocenění originality designuKIA Soul v nové generaci získala další ocenění originality designuAutor: Kia

Autor: Ondřej Horský
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!