Němci narazili. Největší automobilky jim vycouvaly z frankfurtského autosalonu | E15.cz

Němci narazili. Největší automobilky jim vycouvaly z frankfurtského autosalonu

Jiří Liebreich

Prestiž evropských autosalonů klesá. I to je jeden z důvodů, proč se největší světové automobilky nehrnou do účasti na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ten se v pořadatelství obrok střídá déle jak půl století s Paříží, kde už loni chyběly značky jako Ford, Mazda, Volvo, Rolss-Royce či Aston Martin. Letos se k nim přidaly i Fiat, Jeep, Peugeot, Cadillac, Alfa Romeo, Mitsubishi či Nissan. Neúčast řady významných značek může být pro přehlídku, která je veřejnosti otevřena od čtvrtka, osudová.

„Úbytek značek je jasně znát. Pro automobilky je výhodnější prezentovat nová auta na vlastních akcích v jiném termínu, kdy je na ně upřena větší pozornost,“ říká David Bureš, redaktor portálu Auto.cz. „Z globálního pohledu patrně klesne důležitost Frankfurtu a Paříže a naopak poroste Šanghaj a Peking. V Evropě zájem o autosalony klesá, v Číně je ale zastoupení automobilek stále obrovské,“ dodává Bureš.

Jeho slova potvrzuje i generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš, který spoluorganizoval poslední tuzemský autosalon světového formátu. Příprava Autosalonu Brno 2017 už ale pro slabý zájem nevyšla.

Octavie před lety vládly soutěžím rallye. Podívejte se, jak se vyráběly

„Roli hraje i současná nálada v Německu spojená s poklesem důvěry v automobilky po aféře dieselgate a rostoucí význam autosalonů v Číně. Ta je s osmadvaceti miliony prodaných vozů ročně největším trhem na světě,“ připomíná. A právě z Číny pocházejí i dva noví účastníci frankfurtské akce: výrobci WEY a Chery. Po letech se také vrací McLaren.

Největší český výrobce Škoda Auto se autosalonů účastní pravidelně, letos představuje vozy SUV – Karoq, Kodiaq Scout a Kodiaq Sportline - a studii vůbec prvního chystaného elektromobilu Vision E.

Spolupráce s Poláky se daří, Tatra představila nový obrněný vůz. Prohlédněte si Husara

„Mezinárodní autosalony považujeme za důležitou součást prezentace značky. Mezi nejvýznamnější nákladové položky patří například stavba stánku nebo jeho vybavení audiovizuální technikou,“ prozrazuje mluvčí Škody Zdeněk Štěpánek.

V budoucnu tedy lze čekat jinou podobu autosalonů. „Je zřejmé, že se s novými trendy se mění i formy prezentace a obchodní modely. Automobilky necílí pouze na akce s největším počtem návštěvníků, ale dostávají se k zákazníkům jinými interaktivními cestami, které lépe vyhovují jejich cílovým skupinám,“ uvedl za Sdružení automobilového průmyslu Miroslav Konvalina.

Nebe opouštějí jumbo jety. Prohlédněte si vrakoviště, kde stará letadla končí

Letošní autosalon je typický hlavně důrazem automobilek na nové technologie a digitalizaci či schopnost vybudovat inteligentní vozy. Také se potvrzuje rostoucí obliba aut SUV, novinky v tomto segmentu prezentuje Kia (Stonic), Hyundai (Kona), Citroën (C3 Aircross) či Volkswagen (T-Roc).

Němci lákají návštěvníky na 228 světových premiér vystavovatelů z 39 zemí světa. Vstupné na akci pořadatelé stanovili na čtrnáct eur (zhruba 370 korun). 

Podívejte se na výběr fotografií z frankfurtského autosalonu:

Hvězda cestovního ruchu, autobus Škoda RTO, se přestala vyrábět před 40 lety. Připomeňte si ji snímky Viléma Heckela
Americký stíhací letoun šesté generace se už připravuje, dostane hypersonické a laserové zbraně
Embéčko před padesáti lety sklízelo obří úspěchy. Ty ale rychle zařízl přední náhon
Symbióza mezi ropnými koncerny a automobilkami zřejmě končí. Elektromobily přinesou zlom, míní analytici
Apple představil dosud nejdražší iPhone, Češi v porovnání s Američany opět zaplatí tisíce navíc

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!