OBRAZEM: Spartak letos oslaví 65 let. Auto na počest Zápotockého ale bylo masám nedostupné | E15.cz

OBRAZEM: Spartak oslaví 65 let. Auto na počest Zápotockého ale žádná lidovka nebyla

Michal Nosek

V roce 1953 inženýři postavili ve škodovce prototyp vozu Spartak, do prodeje se ale dostal až v roce 1955. Jeho cena 38 tisíc korun při průměrném platu 1200 korun rozhodně nebyla lidová.

Škoda Spartak se prvně představila 19. prosince 1953 na počest oslav narozenin prezidenta Antonína Zápotockého. Lidé ale auto oficiálně spatřili až při oslavách 1. května následujícího roku a sériová výroba začala dokonce až v roce 1955. Cena modelu dosahovala od 27 do 38 tisíc při průměrném platu 1200 korun měsíčně.

Retrovýlet do Špindlu. Připomeňte si snímky Škody Spartak, co tehdy stála přes třicet měsíčních platů

Jak cena, které byla po měnové reformě příliš vysoká, tak omezený rozsah výroby závodu neměly potenciál pro rozvoj v masovějším měřítku. Spartak se tak i přes ambiciozní plány lidovým vozidlem nestal. Opravdový rodinný dopravní prostředek, Škoda 1000 MB, přišel až v roce 1964.

Podívejte se na další fotografie Viléma Heckela

Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela
Embéčko před padesáti lety sklízelo obří úspěchy. Ty ale rychle zařízl přední náhon
Nebe opouštějí jumbo jety. Prohlédněte si vrakoviště, kde stará letadla končí
OBRAZEM: Předražené nemovitosti? Jako místo k bydlení či kancelář může posloužit betonová roura

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!