Početné autoparky vyžadují profesionální řízení | E15.cz

Početné autoparky vyžadují profesionální řízení

Početné autoparky vyžadují profesionální řízení
8. října 2014 • 00:01
Operativní leasing aut může mít více podob. Jednu z nich ukazují produkty určené pro menší flotily, které v poslední době obohatily tuzemský trh. Společnost LeasePlan například na jaře představila svůj LeasePlan Go, který je zaměřen na malé firmy či živnostníky. Během několika prvních měsíců o něj projevily zájem stovky lidí.

Klíčovými atributy produktu jsou komfort a jednoduchost. S tím koresponduje i způsob zpoplatnění, který je založen na tzv. uzavřené kalkulaci. Naproti tomu většinu početnějších flotil LeasePlan provozuje v rámci jednostranně otevřené kalkulace.

Předloží-li LeasePlan klientovi obě kalkulace, zákazník zpravidla najde nižší měsíční splátku pod položkou „uzavřená“. Přesto velké firmy obvykle upřednostní jednostranně otevřenou kalkulaci. U ní zná zákazník detailní ceny jednotlivých služeb a v průběhu leasingu je prostřednictvím reportovacího nástroje seznamován se skutečnými náklady na provoz a údržbu jednotlivých vozidel.

LeasePlan tento způsob rozvinul ve svém unikátním produktu Partner Plan. V něm nejenže garantuje ceny služeb (údržby, oprav a pneumatik) i zůstatkovou cenu vozidla, ale po ukončení leasingu klientovi dobropisuje případné úspory z těchto kapitol. V případě negativního výsledku klient nic nedoplácí. To není vůbec obvyklé. Na trhu se totiž setkáte s produkty, u nichž leasingová společnost negarantuje krytí případných ztrát a riziko nedoplatku zcela přenáší na klienta.

V rámci uzavřené kalkulace jsou stejně jako u otevřené pevně stanoveny měsíční splátky, avšak zákazníka nezajímá detailní rozklíčování položek, jako je tomu u otevřené kalkulace. Klient také ztrácí nárok na vrácení případných úspor.

Početné autoparky vyžadují profesionální řízeníPočetné autoparky vyžadují profesionální řízeníAutor:

Zatímco zavřená kalkulace je optimální pro správu malých autoparků, Partner Plan je vhodný pro flotily s dvaceti a více vozy. Jeho podstatu dobře vystihuje jeho název – jde opravdu o partnerství. V praxi to znamená hlavně otevřenost: klient vidí leasingové společnosti pod ruku, především prostřednictvím reportingového systému. Má přehled o nájezdech vozů, servisech, pojistných událostech a vůbec o všech nákladových položkách. Díky tomu můžou jak zákazník, tak leasingová společnost reagovat na neobvyklé výkyvy v nákladech.

Výsledkem následných opatření jsou výrazně nižší výdaje a tedy i zajímavé přeplatky na konci leasingu. LeasePlan

Autor: .
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!