Podívejte se na nejextrémnější speciály Tatry pro těžbu ropy a plynu | E15.cz

Podívejte se na nejextrémnější speciály Tatry pro těžbu ropy a plynu

Ondřej Pavlůsek - Auto.cz

Kopřivnická automobilka ve spolupráci se specializovanými výrobci nástaveb vyrobila řadu vozidel pro těžbu ropy a plynu. Připomeňme si ty nejzajímavější včetně toho nejdelšího a nejtěžšího.

Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice. První automobil s tímto názvem, odvozeným od slovenských hor Vysokých Tater, vyjel z kopřivnické automobilky 29. března 1919.

Kořeny kopřivnické automobilky ovšem sahají až do roku 1850, kdy se Ignác Šustala za pomoci dvou tovaryšů pustil do výroby kočárů a díky kvalitním výrobkům i svým obchodnickým schopnostem dokázal z malé živnosti vybudovat jeden z významných evropských podniků, jehož tradici od roku 2013 udržuje společnost Tatra Trucks ve vlastnictví českých akcionářů.

Těžká nákladní vozidla značky Tatra jsou díky konstrukci podvozku a svým schopnostem v terénu tradičně spojena s využitím ve stavebnictví, těžařství, lesnictví i zemědělství a jejich služeb využívají i hasiči a armády. Pozornost v posledních letech pak stále více přitahují speciály určené pro těžbu ropy a plynu.

Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii

Společnost Tatra Trucks v současnosti nabízí svá vozidla pro účelové nástavby, které mají posloužit při těžbě ropy a plynu, s podvozky modulární koncepce a konfiguracemi od 4x4 až po 10x10, ale není pro ni problém dodat ani stroje s konfiguracemi podvozku 12x8, 12x12 nebo až 16x8 či 16x16.

Častým základem pro vrtací soupravy jsou podvozky s konfigurací náprav 8x8 a užitečným zatížením 28 tun, které mohou mít za dvoumístnou kabinou usazenu nástavbu se soupravou pro sondování struktury podloží s hloubkou vrtu do 1500 m u tvrdých podloží a do 1350 m u sypkých podloží.

Duka požehnal novému automobilu Tatra Präsident

Shodnou konfiguraci i užitečné zatížení mohou mít podpůrná vozidla vrtací soupravy s cisternami na vodu. Tatra Trucks ovšem nabízí jako základ pro cisternu o objemu 29 tisíc litrů podvozek 10x10 s užitečným zatížením 35 tun.

Vedle podvozků pro vrtací soupravy a cisterny nabídla společnost Tatra Trucks v rámci kategorie vozidel pro těžbu ropy a plynu i stroje pro dopravu trub. V tomto případě může být jako základ vnímán model T815-290R9T/280 s konfigurací podvozku 8x8, rozvorem náprav1 650 + 2 970 + 1 450 mm, sníženou kabinou řady 815 usazenou před přední nápravou a užitečným zatížením 20 tun.

Více informací čtěte na auto.cz >>>

Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela
Večerky a Sapa mají do pravé vietnamské kultury daleko. Podívejte se, jak to vypadá přímo v této asijské zemi
Inženýrské orgie: Podívejte se na nejdivočejší prototypy sovětských náklaďáků
Před 72 lety se zrodila StB. Připomeňte si obrazem dobu temna a její oběti

Autor: Ondřej Pavlůsek - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!