Přečtěte si, co všechno musel Ford změnit, aby mohl Mustang do Evropy

10. října 2016 • 13:17

Ikonický Mustang Ford v šesté generaci prodává i na starém kontinentu. Jak se liší od americké specifikace?

Pokud si chtěl Evropan koupit nový Ford Mustang, musel se dlouho spolehnout na individuální import, buď čistě ve vlastní režii, nebo prostřednictvím různých firem (a existuje jich poměrně dost, pár i u nás). Naposledy se v končinách starého kontinentu, tedy těch na západ od bývalého Československa nabízela první generace. A to už je hodně dávno.

Kompletní fotogalerii najdete na serveru Auto.cz >>>

PR oddělení modrého oválu včetně českého zastoupení sice tvrdí vehementně opak a někteří kolegové od něj tuto informaci slepě opisují, ale klasik se prodával oficiálně třeba v Británii a Francii. Ale nejen tam, v západní části tehdy rozděleného Německa dokonce musel změnit jméno na Ford T5, na vině byl totiž Krupp a jeho náklaďák.

Ale vraťme se do současnosti. Evropský Mustang má oproti americkému modelu některé dosti významné změny. Základní vzhled kupé i kabrioletů zůstává samozřejmě totožný, ale více či méně drobné detailní odlišnosti najdeme. Na karoserii jsou to logicky světla, ta zadní trojdílná mají v USA dle tamních předpisů rudá, ale u nás jsou červené koncové reflektory kryty čirým plastem. Liší se i barvy těch bočních. Díky odlišným regulím v oblasti ochrany chodců při nehodách postrádají vozy pro Evropu otvory v kapotě, z bezpečnostních důvodů mají i větší vnější zpětná zrcátka.

 

Pokračování článku na webu Auto.cz >>>

Tatra se chlubí supersportem, limuzínou i největším českým vozidlem
Škoda Auto má potíže v Egyptě. Válčí se svým importérem a prší na ni stížnosti
Lotus se vrací do Česka, otevře oficiální zastoupení

Autor: Aleš Sleeper Dragoun
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!