Rolls-Royce představil nejdražší auto na světě, firma vyrobila jen jediný kus | E15.cz

Rolls-Royce představil nejdražší auto na světě, firma vyrobila jen jediný kus

Michal Tomeš

Tradiční britský výrobce luxusních automobilů Rolls-Royce znovu ukázal, že vyrábí dopravní prostředky pouze pro nejnáročnější zákazníky. Jeho nejnovějším počinem je na zakázku vyrobený model Sweptail. Za vysokou exkluzivitu však majitel také zaplatil vysokou částku. Těžko uvěřitelných 13 milionů dolarů, tedy více než 300 milionů korun. 

Sweptail je tak pravděpodobně nejdražším novým automobilem. Například cena nového Rolls-Royce Phantom, největšího sedanu automobilky, se pohybuje nad deseti miliony korun. A jeden z nerychlejších vozů světa, Bugatti Chiron, vyjde zákazníka přibližně na 75 milionů korun.

Právě na základní platformě Phantoma přitom na zakázku vyrobený vůz stojí. Dá se tak očekávat, že ho bude pohánět stejný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru.

Před 30 lety Ferrari přišlo s modelem F40, tehdejším nejrychlejším autem světa

Design modelu Sweptail má vzdát hold umění karosářů britského výrobce, což samotná silueta vozu dokazuje. Zatímco masivní přední část s velkou maskou odkazuje na tradiční vzhled „Rollsů,“ zadní část vozu se nedá srovnat s ničím, co by současný automobilový průmysl produkoval. Pomalu klesající střecha, na kterou plynule navazuje zadní okno a končí ostrou odtrhovou hranou ve tvaru šípu, z vozu dělá absolutní unikát.

Jak vznikalo nejdražší auto pod rukama řemeslníků a designérů?

1080p 720p 360p
Rolls-Royce Sweptail

To celé podtrhuje také rozsáhlá panoramatická střecha, která vzadu ústí nejdříve třetím brzdovým světlem a poté hrdým znakem výrobce.

Porsche 959: Podívejte se na nejstarší supersport stuttgartské automobilky

„Sweptail je automobilový ekvivalent haute couture,“ odkazuje k zakázkovému krejčovství ředitel oddělení designu Giles Taylor. Právě on vedl svůj tým čtyři roky k výsledku v podobě unikátního automobilu. Sám také přiznává, že se v zadní části nechal inspirovat vzhledem člunů z 20. a 30. let minulého století.

I přes závratnou cenovku však není Rolls-Royce nejdražším vozem vůbec. Mezi nejdražší stroje se řadí především stará Ferrari, naprostým rekordmanem je pak model 250 GTO. Ten se v dražbě prodal za 38 milionů dolarů, tedy asi 890 milionů korun.

Připomeňte si Tatru Prezident. Nástupce legendární šestsettřináctky, který zůstal osamocen
Lidová Škoda Felicia? Připomeňte si 20 let starý ceník tohoto symbolu české rodiny
Armáda se ukázala na Bahnech. Stropnický: Daňoví poplatníci mohou vidět, na co jdou jejich peníze
Zetor odhalil detaily dalších svých armádních vozidel
Noví roboti v Praze nýtují dveře do airbusů

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!