Škoda Auto předělává svůj koncept elektromobilu. Vůz by měl hlídat i zdraví řidiče | E15.cz

Škoda Auto předělává svůj koncept elektromobilu. Vůz by měl hlídat i zdraví řidiče

Radek Pecák -Autorevue.cz

Mladoboleslavská automobilka připravila pro zářijový autosalon další evoluční stupeň studie svého budoucího prvního elektromobilu. Ten bude umět například i sledovat srdeční frekvenci řidiče a při potížích sám zastaví.

Koncepce elektromobilu Škoda Vision E se oproti studii prezentované na jaře výrazně změnila, prozradil redaktorovi Autorevue.cz již před začátkem letních prázdnin dobře informovaný zdroj z automobilky. Tuto skutečnost nyní potvrzuje sama automobilka.

Nejenže má koncept pro Frankfurt přepracovaný design přední části, změnily se i jeho rozměry a vůz dostal nové funkce. Design již údajně z velké části odpovídá tomu, jaký se představí i na produkčním autě.

Zatímco původně škodovácké elektroSUV měřilo na délku 4645 mm, vysoké bylo 1550 mm a na šířku mělo 1917 mm, nyní bude vystaveno o více než dva centimetry delší, o sedm milimetrů širší a hlavně o citelných 41 milimetrů vyšší.

Toyota chce vyrábět nový typ autobaterie. Na trhu ale hned tak uspět nemusí, míní expert

Auto získalo kromě centimetrů navíc další schopnosti. Například palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost.

Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy. Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví.

Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela

Auto budou stále pohánět elektromotory se systémovým výkonem 225 kW, jejichž výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Dojezd je až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost činí 180 kilometrů v hodině. Automatizované řízení úrovně 3 umožňuje na dálnici automatické zrychlování, auto samo, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá.

Elektromobily podobných vlastností ale chce uvést na trh také konkurence. Automobilka Hyundai například nedávno uvedla, že do roku 2021 hodlá sestavit vůz, který zvládne na jediné dobití rovněž urazit až 500 kilometrů. „Chce dohnat Teslu a další konkurenty,“ podotkla k prohlášení společnosti Hyundai agentura Reuters.

Další zprávy ze světa motorismu najdete na portále Autorevue.cz >>>

Image autobusové dopravy byla zpočátku špatná, přiznává zakladatel FlixBusu André Schwämmlein

Autor: Radek Pecák -Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!