Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku | E15.cz

Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku

ČTK

Škoda Auto začne příští rok vyrábět model Octavia také v Rusku. Reaguje tak na vysokou poptávku, Octavia je její nejžádanější model. Informaci přinesl portál iHNED.cz. V minulosti firma v Rusku na export vyráběla model Yeti. V Rusku společnost podle serveru vyrobí pro evropský trh deset tisíc vozů modelu Octavia.

"Ve společnosti Škoda Auto neustále optimalizujeme výrobní procesy, abychom vyhověli vysoké poptávce po našich vozech. V minulosti jsme z Ruska exportovali model Škoda Yeti a tento projekt byl úspěšně ukončen. V rámci pokrytí zvýšené poptávky po vozech Škoda na evropských trzích jsme se rozhodli využít naše globální výrobní kapacity pro nasazení podobného exportního modelu s vozem Škoda Octavia," řekla mluvčí automobilky Kamila Biddle.

Octavie bude firma vyrábět v Nižném Novgorodu, podle mluvčí budou plně odpovídat specifikacím cílové země EU včetně emisních předpisů.

Škoda Auto dodala v listopadu 114 600 vozů, meziročně o 17,5 procenta více. Prodej výrazně rostl v Evropě i v Číně. Meziročně stoupl zájem o model Škoda Superb, a to o více než deset procent. Modelu Octavia firma v listopadu dodala zákazníkům 41 000 vozů, meziročně o necelých osm procent více. Letošní listopad se stal nejlepším měsícem v historii společnosti.

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Škoda Auto letos míří k novému rekordu, kdy podle člena představenstva za oblast výroby a logistiky Michaela Oeljeklause odhaduje vyrobení více než 1,2 milionu škodovek po celém světě.

Firma se snaží zvýšit výrobní kapacity i v závodu v Mladé Boleslavi, kde se pokusila zavést vícesměnné systémy. Odboráři ale byli při kolektivním vyjednávání proti, v Boleslavi proto i nadále zůstane patnáctisměnný systém s flexikontovými směnami, které se konají navíc v noci z pátku na sobotu a zaměstnanci za ně dostávají speciální odměny.

Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

Soutěžní speciál Škoda 110 L byl skoro tak skvělý, jako legendární „stovka“

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!