Klimatizace v autě: která funguje nejlépe | E15.cz

Test různých typů klimatizace v autě: na ceně nezáleží

4. srpna 2017 • 19:05

Nezáleží na tom, jak drahou klimatizaci v autě máte. Všechny dokážou během klasické cesty z práce ochladit interiér na pokojovou teplotu. Ukázal to praktický test během úterního odpoledne, kdy teploty v Praze a okolí vystoupaly na letošní nejvyšší úroveň. Redakce využila dva nové testovací vozy a jeden letitý rodinný automobil.

Volkswagen Golf Variant s benzinovým motorem 1,5 TSI (110 kW) a převodovkou DSG, Suzuki Ignis se zážehovým agregátem 1,2 (66 kW) a Škoda Fabia Combi první generace poháněná nesmrtelným 1,4 16V (55 kW).

Každý exemplář s jiným typem klimatizace. Golf disponuje dvouzónovou automatickou, ignis jednozónovou automatickou a dvanáct let stará fabia si musí vystačit s manuální klimatizací.

Tuto sestavu vozů jsme zvolili pro jednoduchý test účinnosti jejich klimatizačních jednotek. Zadání bylo prosté: Z parkoviště, kde vozy stály hodinu zaparkované na přímém slunci, jsme vyrazili pryč z města. Použili jsme tedy scénář, který je typický pro řadu lidí žijících v některé z obcí u hlavního města dojíždějících autem na své pracoviště.

Češi se brání před vysokými teplotami, prodeje ventilátorů a klimatizací rostou

Zajímalo nás, za jak dlouho dokáže klimatizace vychladit vůz na pokojovou teplotu, tedy na zhruba 20 - 22 stupňů Celsia.

Auta jsme nejprve zaparkovali na asfaltovou rozpálenou plochu a odešli na kávu. Tam jsme si současně ověřili, zda levné elektronické teploměry (v ceně zhruba 200 korun za kus) ukazují za stejných podmínek stejně. Ukazovaly - všechny v klimatizovaném prostoru zobrazovaly teplotu 26 stupňů Celsia.


Více o testu čtěte na serveru Autorevue.cz >>>


Autor: Radek Pecák - Autorevue.cz
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!