To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce | E15.cz

To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Ondřej Pavlůsek - Auto.cz

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů. V její nabídce figurovala výkonná kupé, kabriolety, sedany, supersporty i terénní vozy.

Monteverdi je jméno italského původu, které bezpochyby nejvíce proslavil italský hudební skladatel Claudio Monteverdi z období přelomu renesance a baroka, jenž významně přispěl ke zrodu barokního hudebního stylu.

Peter Monteverdi, který se narodil 7. června roku 1934 ve švýcarském Binningenu a zemřel 4. července roku 1998 tamtéž, je po svém jmenovci z Itálie druhým mužem, jemuž se podařilo jméno Monteverdi proslavit prakticky po celém světě a to prostřednictvím vlastních luxusních automobilů.

Peter Monteverdi měl pro automobily slabost od dětství, což bezpochyby podpořila i skutečnost, že jeho otec vlastnil autodílnu. Právě v ní stavěl Peter v letech 1950 až 1952 svůj první skutečný automobil. Monteverdi Special byl lehkým dvoumístným roadsterem.

Ve svých dvaadvaceti letech převzal Peter po smrti otce rodinný podnik a začal plně rozvíjet svůj obchodnický i konstruktérský talent. Zároveň se věnoval i závodění a v letech 1956 až 1961 startoval ve zhruba osmdesáti nejrůznějších podnicích po celé Evropě.

Bezpečnostní pásy i jednokusové šasi. Podívejte se na automobilové průkopníky značky Nash

V závodech startoval Peter Monteverdi vedle vozů značek Ferrari, Gordini či Mercedes-Benz i se svými vlastními konstrukcemi, které uváděl pod značkou MBM (Monteverdi Binningen Motors).

Poměrně úspěšné byly jeho monoposty MBM Formule Junior s litrovým tříválcem o výkonu 70 kW (95 k) s nejvyšší rychlosti kolem 215 km/h. Nejvíce pozornosti dnes ovšem přitahuje MBM Formule 1 z roku 1961 se čtyřválcem Porsche o objemu 1,5 litru a výkonu 107 kW (145 k), dosahující rychlosti přes 270 km/h, která však nebyla na závodních tratích tak úspěšná jak si její tvůrce a jezdec v jedné osobě představoval.

Hlavní pracovní náplní Petera Monteverdiho ovšem nebyly závody, ale vedení rodinné firmy, kterou proměnil v úspěšné obchodní zastoupení řady světových automobilek. V roce 1957 se i díky svým závodnickým aktivitám stal obchodním zástupcem značky Ferrari pro Švýcarsko a byl tehdy jejím nejmladším importérem na světě. Následně jeho firma na švýcarském trhu zastupovala i značky BMW, Lancia, Bentley a Jensen.

Celý článek čtěte na Auto.cz >>>

Příběhy mrtvých značek: francouzské vozy Simca jezdily i v Československu
To nejlepší od mrtvých značek. De Tomaso je příběh úspěchu se smutným koncem
Chybí nám velký traktor, přiznává manažer Zetoru. Firma spoléhá na slavnou historii
Nejextrémnější Favorit všech dob? Speciál z devadesátých let ovládl i Nürburgring

Autor: Ondřej Pavlůsek - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!