Volkswagen zahajuje výrobu v Alžírsku, z montážních linek mají sjíždět i octavie a fabie | E15.cz

Volkswagen zahajuje výrobu v Alžírsku, z montážních linek mají sjíždět i octavie a fabie

Igor Záruba

Automobilka Volkswagen vstoupila na alžírský trh. S tamním distributorem svých vozů založila společný podnik Sovac Production, který bude montovat pro africký trh modely Volkswagen Golf a Caddy, Seat Ibiza a Škoda Octavia. Denně má sjet z linek až 200 hotových vozů. Od roku 2018 mají nabídku rozšířit vozy Volkswagen Polo a Škoda Fabia.

Do provozu budou v nejbližší době spuštěny čtyři montážní linky. Volkswagenu připadne menšinový podíl, v čele projektu bude mít svého člověka alžírská firma Sovac coby hlavní investor.

Pracovníky, kteří se budou podílet na výrobě, logistice a měření kvality, mají školit odborníci z Volkswagenu. Nynější počet pracovních míst v Relizane přesahuje 550, v dlouhodobém výhledu se počítá s kapacitou 1800 lidí. Další pracovní příležitosti vzniknou v dodavatelském řetězci a dopravě.

Vláda udělá rekordní armádní nákup. Pořídí obrněnce za devět miliard

Pro Volkswagen ale Alžírsko nepředstavuje neznámé teritorium. Automobily řečeného koncernu pronikly na alžírský trh již v padesátých letech minulého století. Šlo nicméně o dodávky v řádu několika kusů. Od začátku 70. let stoupl tento objem na několik tisíc vozů ročně. S distribuční společností Sovac, s níž Volkswagen založil společný podnik, koncern spolupracuje od roku 2001.

Volkswagen ovšem není jedinou světovou automobilkou, která projevila záměr montovat své modely právě v Alžírsku. Již od roku 2014 v zemi funguje obdobně velký provoz společnosti Renault.

Postih pro automobilky za kartel nemá smysl, tvrdí publicista. Technici se snažili splnit normy

Část analytiků ovšem upozorňuje na možná úskalí těchto kroků. „Současná technologická úroveň alžírských firem nedokáže nabídnout dostatečnou kvalitu subdodávek,“ míní podle agentury France-Presse ekonom Abdelatif Rebah. Spoléhání na dovezené díly prý může cenu vozů pro africký trh dále navyšovat.

Alžír ovšem chce ovšem dosáhnout stavu, kdy by během pěti let až polovina dílů v zemi montovaných autech pocházela z domácí výroby.

Strnadova Czechoslovak Group má zájem o zkrachovalou vagonku Legios. Firma je připravena jednat

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!