Wartburg v nové době: Rychlý konec a krátká naděje na návrat

Wartburg v nové době: Rychlý konec a krátká naděje na návrat
19. října 2016 • 20:12

Německou továrnu v Eisenachu v devadesátých letech převzal Opel, který se dokonce snažil značku Wartburg oživit. K realizaci plánů nakonec nedošlo.

Wartburg patří mezi vůbec nejstarší automobilové značky světa, toto označení odkazující na hrad u města Eisenach bylo na automobilu poprvé použito už v roce 1898. Největší období slávy značky ale přišlo až po druhé světové válce. V nové době se však neuchytila, pozdější snaha o oživení přišla nazmar.

První poválečný wartburg přišel v roce 1956, kdy se tehdejší Wartburg 311 stal nástupcem modelu IFA F9. O výrobu se starala automobilová továrna v Eisenachu, která v té době měla už spletitou historii.

Kompletní fotogalerii naleznete na webu Auto.cz >>>

Jednalo se o třetího nejstaršího výrobce aut v Německu (po Daimleru a Benzu), který v roce 1898 začal pod názvem Wartburg vyrábět licenční verzi francouzského Decauvillu. Později se vozy v Eisenachu vyráběly pod značkou Dixi. Po převzetí továrny BMW se z nich nakrátko staly BMW-Dixi, než jméno Dixi zmizelo.

Po druhé světové válce se továrna ve východním Německu dostala do sovětské okupační zóny, přičemž výroba vozů se značkou BMW pokračovala. Ke změně názvu došlo až v roce 1952, a to kvůli žalobě od „mnichovského“ BMW.

Pokračování článku najdete na webu Auto.cz>>>

Autor: David Bureš
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!