Personální rošády v ŘSD nekončí, odešli další dva vysocí manažeři | E15.cz

Personální rošády v ŘSD nekončí, odešli další dva vysocí manažeři

Personální rošády v ŘSD nekončí, odešli další dva vysocí manažeři
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: ČTK

Hana Boříková

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připomíná personální průtokový ohřívač. Nový ředitel, který má vzejít z výběrového řízení, si bude muset hledat minimálně dva nové podřízené. Pracně sestavený tým za čtyřměsíční vlády ředitele Jana Kubiše – rezignoval minulý měsíc – nyní opustili dva manažeři. Skončil ředitel úseku pro strategický rozvoj a koncepce Ladislav Štefan a vedoucí ekonom v závodu Prahu Radan Tomek.

Dlouholetý zaměstnanec stavební firmy Hochtief Ladislav Štefan nastoupil na ŘSD v květnu. Měl se podílet na přípravě nových zakázek z pohledu supervize technického řešení. Tomek, který pracoval v poradenské a projekční firmě Mott MacDonald, skončil ještě ve zkušební době.

Na personální nestabilitu tuzemské největší investorské organizace poukazují odborníci už dlouhou dobu. Zatím si s ní nedokázal poradit ani ministr dopravy Antonín Prachař, který po několikaměsíčním tajném sestavování nového týmu dosadil do křesla bývalého finančního ředitele IT společnosti Jana Kubiše.

Posily od pumpařů

S ním přišli lidé, z nichž většina nemá zkušenosti s výstavbou dopravní infrastruktury. Ministr zalovil především v Benzině a ve Všeobecné zdravotní pojišťovně.

Novým ředitelem úseku plánování a realizace staveb se stal Tomáš Čížek. Ten na ŘSD přišel z Benziny, kde měl na starost rozvoj sítě. Předtím působil ve Slovnaftu. Od pumpařů přišel i nový šéf ICT. Oldřich Michek pracoval jako ICT manažer Benziny i Slovnaftu.

Lovilo se i v pojišťovně

Další čerstvá krev zamířila na Kačerov z Všeobecné zdravotní pojišťovny. Ředitelem finančního úseku je bývalý ředitel provozního a investičního úseku VZP Libor Tejnil. Ten sbíral zkušenosti řadu let i na ministerstvu obrany. Nemovitý majetek měl ve VZP na starost Pavol Pecha. Ten od června šéfuje provoznímu úseku ŘSD.

Ve stavařině se naopak pohyboval nový ředitel Závodu Praha, který má zdárně dokončit modernizaci D1 a D8. Petr Lakomý byl jednatelem společnosti TS Silnice a působil ve společnosti Reimo – ta skončila dva roky po jeho odchodu v insolvenci. Bez zkušeností není ani docent Stavební fakulty Žilinské univerzity Milan Mikšík, který vede odbor kontroly kvality staveb.

Jan Šindelář: Výběr šéfa ŘSD páchne

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!