Nálada německých spotřebitelů se po brexitu zhoršila

Nálada německých spotřebitelů se po brexitu zhoršila
27. července 2016 • 09:05
Spotřebitelská důvěra v Německu se mírně zhoršila, překonala však odhady. Ukázaly to dnešní výsledky měsíčního průzkumu společnosti GfK. Náladu spotřebitelů v největší evropské ekonomice zřejmě negativně ovlivnilo hlasování o členství Británie v Evropské unii, po kterém viděli Němci vyhlídky domácí ekonomiky méně příznivě.

Index nálady německých spotřebitelů pro srpen klesl na 10,0 bodu z 10,1 bodu v červenci. Překonal ale odhady analytiků, který v anketě agentury Reuters v průměru čekali pokles na 9,9 bodu.

„Rovněž německé spotřebitele evidentně zasáhlo rozhodnutí Britů opustit Evropskou unii,“ podotkl analytik společnosti GfK Rolf Bürkl.

Rating Británie dál padá, kvůli odhlasování brexitu jej snížila i D&B

Index se opírá o výsledky průzkumu mezi zhruba 2000 obyvateli Německa. Spotřebitelé neočekávají, že německá ekonomika poroste stejným tempem jako v posledních měsících, podle Bürkla to připisují právě takzvanému brexitu.

De Consumer Confidence

Index očekávání osobních příjmů klesl na 49,7 bodu z rekordních 59,6 bodu z minulého měsíce. Ukazatel ochoty utrácet naopak mírně vzrostl. Pro ukazatele je klíčovou hranicí nula bodů, která odděluje meziroční růst soukromé spotřeby od poklesu.

Jiný průzkum GfK ukázal, že více než polovina Němců (51 procent) očekává, že brexit německou ekonomiku zasáhne. Opačného názoru bylo 40 procent oslovených. Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se loni zvýšil o 1,7 procenta, což bylo jeho nejsilnější tempo za poslední čtyři roky.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!