OECD: Rozvoj internetového prodeje posiluje obchod s padělaným zbožím

OECD: Rozvoj internetového prodeje posiluje obchod s padělaným zbožím
18. dubna 2016 • 14:12
Obchod s padělaným a pirátským zbožím prudce roste. V roce 2013 mělo toto zboží na celosvětovém obchodu podíl 2,5 procenta, což odpovídá zhruba 461 miliardám dolarů (11 bilionů korun). V roce 2008 podíl činil jen 1,9 procenta a hodnota 200 miliard dolarů. Uvedla to ve své studii Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). K nárůstu zřejmě přispělo oživení obchodu po finanční krizi a rozkvět prodeje přes internet.

Podle údajů celních úřadů se mezi zabavenými padělky nejčastěji objevují značky Rolex, Nike, Ray Ban a Louis Vuitton, upozornil web zpravodajské televize CNN. Z produktů se nejčastěji falšuje obuv, následují oděvy, kožené zboží a přístroje.

Negativní dopad je patrnější v bohatých zemích, kde většina značkových firem sídlí. V Evropské unii měly padělky v roce 2013 podíl na celkovém dovozu pět procent, což odpovídá 116 miliardám dolarů.

Podle OECD největším producentem padělaného zboží je zřejmě Čína. Často jsou však porušována také práva na duševní vlastnictví čínských společností, napsala agentura Reuters.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!