Kreml se omluvil německému listu za nařčení, že jej řídí z USA

Kreml se omluvil německému listu za nařčení, že jej řídí z USA
15. dubna 2016 • 14:33
USA řídily odhalení skandálu kolem Panama Papers v německém deníku Süddeutsche Zeitung. S tímto obviněním přišel ruský prezident Vladimir Putin, který tak reagoval na to, že se jeho jméno objevilo na seznamu lidí ukrývajících majetek v daňových rájích. Nyní se Kreml za slova svého šéfa omluvil, sám ruský prezident za ně ale prý nemohl.

Byla to chyba úředníků, kteří Putinovi připravovali podklady pro jeho čtvrteční vystoupení, řekl agentuře Interfax mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Část viny vzal i na sebe. „Vydavatelství se omlouváme,“ dodal.

Putin ve čtvrtek prohlásil, že Süddeutsche Zeitung vlastní prostřednictvím nejmenovaného holdingu americká investiční banka Goldman Sachs, a že zveřejnění Panama Papers bylo řízené ze Spojených států.

Panama Papers: „I Goebbels měl vyváženější texty,“ brání Putina televize

To mnichovský deník popřel. „Süddeutsche Zeitung nepatří ani přímo ani nepřímo bance Goldman Saschs,“ uvedl obchodní ředitel deníku Stefan Hilscher. Noviny stoprocentně vlastní vydavatelství Süddeutscher Verlag, které většinově ovládá Südwestdeutsche Medien Holding.

„Zjevně šlo o neověřené informace. Předali jsme je prezidentovi, aniž bychom je znovu prověřili,“ řekl Peskov.

Autor: bru
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!