Britská banka zmrazila účty ruské státní televize. Ať žije svoboda slova, glosuje šéfredaktorka

17. října 2016 • 14:54

Ruská státní televizní společnost Rossija segodňa, známá i pod zkratkou RT podle dřívějšího názvu Russia Today, ztratí v Británii přístup ke všem svým bankovním účtům, a to bez možnosti odvolání proti tomuto rozhodnutí. Oznámila to šéfredaktorka Margarita Simoňjanová, podle které jde o útok na svobodu slova. Účty budou uzavřeny do dvou měsíců.

RT je zaměřena na propagaci politiky Kremlu v zahraničí. Ruská tisková agentura TASS dala rozhodnutí uzavřít bankovní účty do souvislosti s prohřešky stanice vůči britským pravidlům vysílání, sama stanice tvrdí, že jí britská banka důvody svého postupu neobjasnila.

"Zavřeli nám účty v Británii. Všechny účty. Proti rozhodnutí se nelze odvolat. Ať žije svoboda slova!" napsala na twitteru Simoňjanová. Naznačila, že může jít o součást nových britských sankcí proti Rusku. Mluvčí britského ministerstva financí ale takový výklad popřel. Krok je výhradně v kompetenci jednotlivých bankovních domů, uvedl mluvčí.

Právníci se nyní podle Simoňjanové pokoušejí svízelnou situaci vyřešit, ale nadějí je prý málo. Vedení televizní stanice proto zkoumá možnosti "alternativních metod" televizního vysílání v Británii.

"Zdá se, že Londýn při odchodu z Evropské unie ponechal v Evropě své závazky ohledně svobody slova. Jak se říká, do nového života se musí vstoupit bez škodlivých zlozvyků," poznamenala na twitteru mluvčí ruské diplomacie Marija Zacharovová.

Karel Strachota: Mediální gramotnost je zásadní dovedností pro orientaci v současném světě

Sama stanice na svém anglickém webu uvedla, že zavřeny byly její konta v britské bance The National Westminster Bank, která "po pečlivém zvážení" informovala britskou odbočku RT, že napříště nebude jejím klientem, a to bez dalšího vysvětlení. Jen s dovětkem, že rozhodnutí se týká celé skupiny Royal Bank of Scotland Group a nepodléhá diskusi.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Halab.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož z roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Halab.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině, španělštině a arabštině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Superhrdina Vladimir Putin. Podívejte se, jaký kalendář vyrobila ruská propaganda
Rusko jako inkarnace SSSR, či protiváha USA? Moskva prý válčí o svůj obraz

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!