Home Credit vstoupil do čínského fotbalu, sponzoruje tři prvoligové kluby

8. března 2016 • 15:36
Skupina Home Credit miliardářů Petra Kellnera a Jiřího Šmejce začala sponzorovat tři fotbalové kluby Čínské superligy, což je nejvyšší soutěž země. Dva z týmů, Peking Kuo-an a Šan-tung Lu-neng, se chlubí několika tituly a mají největší fanouškovské základny. Třetí celek, Tchien-ťin Teda, pak sídlí ve městě, kde má čínský Home Credit svoji centrálu.

Home Credit v rámci marketingové spolupráce se superligou bude mít u těchto klubů své logo na rukávech dresů, značka se také bude objevovat na stadionech během zápasů, v televizních přenosech a na sociálních sítích. „Jedná se o tříletý kontrakt s opcí na další dva roky, u Peking Kuo-an pak máme smlouvu na pět let,“ upřesnil pro E15.cz mluvčí Home Creditu Milan Tománek. Výši vynaložené sumy však odmítl zveřejnit.

Důvod marketingové spolupráce s Čínskou superligou je zřejmý, nejlidnatější země světa je pro Home Credit, který poskytuje spotřebitelské úvěry, druhým nejdůležitějším trhem a brzy patrně překoná dosavadní jedničku Rusko. Společnost má v Číně pobočky už ve 261 městech ve 24 provinciích a v databázi registruje kolem 13 milionů obsloužených klientů.

Televizní přenosy sledují desítky milionů diváků

Home Credit, který v České republice podporuje hokejový Liberec, v Číně se sportovním sponzoringem teprve začíná. „Jde mimo jiné o vynikající příležitost, jak zvýšit povědomí o značce a dodat jí výrazný emotivní náboj,“ vysvětlil Milan Tománek. Zejména kluby Peking Kuo-an a Šan-tung Lu-neng Tchaj-šan si skupina vybrala kvůli jejich vysoké popularitě.

Zápasy pekingského celku mají jednu z nejvyšších sledovaností v lize, v průměru si každé utkání v televizi zapne 74 milionů diváků. Na sociálních sítích Weibo a WeChat pak tým sleduje pět milionů lidí. V podobných číslech se pohybuje i Šan-tung Lu-neng z východočínského města Ťi-nan. V loňské ligové sezoně tyto dva kluby obsadily čtvrtou, respektive třetí příčku.

Pro tým Tchien-ťin Teda se Home Credit rozhodl z toho důvodu, že jde o domácí klub z 15milionového města Tchien-ťin, kde sídlí Home Credit China CFC, čínská filiálka skupiny. Zápasy celku, který v 16členné první lize skončil v minulé sezoně na 13. místě, sleduje v televizi 39 milionů diváků.

Kapacita stadionů všech tří týmů dosahuje 55 tisíc lidí, v Pekingu to je dokonce 66 tisíc. Pro zajímavost, průměrná návštěvnost zápasů všech 16 klubů superligy činí téměř 20 tisíc lidí.

Trojnásobný vítěz superligy

Fotbalová liga se v Číně na poloprofesionální úrovni hraje desítky let, první plně profesionální soutěž však vznikla až v roce 1994 pod názvem Ťia-A League, do současné Čínské Superligy pak byla přetvořena v roce 2004. Na rozdíl od evropských zvyklostí superliga začíná v únoru nebo březnu a končí v listopadu či prosinci.

Šan-tung Lu-neng superligu vyhrál celkem třikrát, což z něj dělá druhý nejúspěšnější klub v zemi. V Ťia-A League dominoval jednou. Pekingský celek má ze superligy jeden titul, v minulosti v poloprofesionální první lize uspěl pětkrát. Tchien-ťin Teda se stal dvakrát mistrem Číny, a sice v letech 1960 a 1980. V roce 2010 byl ve finále superligy. U tohoto klubu je zajímavé, že v roce 2008 ho trénoval český kouč Josef Jarabinský.

Home Credit
Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, působí kromě České republiky také na Slovensku, v Rusku, Bělorusku, Kazachstánu, Číně, Indii, Indonésii, Vietnamu a rozvíjí aktivity na Filipínách. Za dosud zveřejněné první tři čtvrtletí loňského roku skupina poskytla nové úvěry za 4,3 miliardy eur (117,4 miliardy korun). Nejrychleji rostla právě v Číně, kde v tomto období poskytla meziročně o 70 procent více spotřebitelských půjček.
Majoritním vlastníkem (88,62 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je podnikatel Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,38 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!