Kate a William ukázali davům syna. Jméno řeknou později | E15.cz

Kate a William ukázali davům syna. Jméno řeknou později

Kate a William ukázali davům syna. Jméno řeknou později
Princ William s manželkou Kate a synem
• 

ČTK, nos

Vévodkyně Kate, její manžel princ William a jejich syn opustili londýnskou nemocnici, kde vévodkyně v pondělí porodila. Jejich odchod, kterému přihlížel dav lidí a mnoho novinářů, přenášela živě britská televize. Rodina se přesunula do Kensingtonského paláce.

Svého vnuka ještě před odchodem z nemocnice jako první viděli rodiče Kate, Carole a Michael Middletonovi i princ Charles s manželkou Camillou. „Je nádherný,“ řekla o princi Carole Middletonová, když z nemocnice odjížděla.

Princ Charles s manželkou Camillou se v porodnici zdrželi jen chvíli. Už po necelé půl hodině jim přistavili limuzínu a pár odjel. Charles ještě při odchodu lidi uklidňoval, že dítě uvidí „za chvilku“. Všichni si ale museli počkat ještě víc jak hodinu. Na jméno malého prince, který je třetím následníkem trůnu v pořadí po svém dědovi Charlesovi a otci Williamovi, se možná bude čekat delší dobu. Jméno prince Williama například bylo oznámeno až týden po jeho narození.

Světová média po narození nového prince šílí a firmy od leteckých společností po výrobce šampaňského se okamžitě chytají nové příležitosti, jak vydělat na vlně popularity královské rodiny.

Od královských nočníků po koblihy plněné modrým krémem či porcelánové upomínkové destičky - rozsah zboží oslavujícího narození prince je široký, od běžného po bizarní. Ekonomové již dříve odhadli, že narození prince by mohlo přinést v krátké době britské ekonomice až 520 milionů liber (15,7 miliardy korun), protože gratulanti budou chtít nakoupit suvenýry, zboží pro malé děti a oslavit jeho příchod.

Mnohem významnější by však mohl být dlouhodobý přínos nové události v domě Windsorů. Růst popularity královské rodiny zlepšuje obraz Británie v zahraničí a také náladu spotřebitelů v době obtížné pro ekonomiku.

Nejcennější značka

Společnost Brand Finance, která se zabývá oceňováním hodnoty majetku, uvádí, že monarchie je jednou z nejcennějších značek v Británii. Je řízena profesionálně jako firma a její příspěvek britské ekonomice by letos měl činit zhruba 1,9 miliardy liber. Ekonomiku přitom stojí pouze 250 milionů liber.

„Ať už souhlasíte s ústavním principem, nebo ne, není pochyb o tom, že monarchie výrazně zvyšuje roční příjmy a dlouhodobou ekonomickou hodnotu Británie,“ řekl agentuře Reuters ředitel Brand Finance David Haigh. „Nejnovější Windsor bude efektivním a lukrativním velvyslancem značky Británie, významně přispěje ke snaze dostat Británii z recese,“ dodal.

Královská rodina hraje rovněž hlavní roli v turistice, která je pátým největším průmyslovým odvětvím Británie. Královské ceremoniály a události vždy přilákají zájem médií po celém světě a pomáhají zvýšit popularitu královské rodiny. To ukázala třeba velkolepá svatba Williama a Kate v dubnu 2011 nebo loňská oslava královnina diamantového jubilea oslavujícího 60 let Alžběty II. na trůně.

Autor: ČTK, nos
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!