Při srážce vlaků v Bavorsku zahynulo deset lidí, 80 bylo zraněno

aktualizováno Nejméně deset mrtvých a okolo 80 zraněných si vyžádala dnes ráno čelní srážka vlaků v Bavorsku nedaleko Mnichova. Novou bilanci oznámila bavorská policie s tím, že stav deseti lidí je velmi vážný. Příčina nehody stále není známa. Generální konzulát Česka že nemá informace o tom, že by ve vlacích cestovali Češi.

Záchranáři u srážky vlaků v Bavorsku Dalších 5 fotografií v galerii
9.2.2016 18:09   |  

„Zatím nemáme potvrzeno, že by na místě byli čeští občané,“ řekla dopoledne v telefonickém rozhovoru Hana Ládková z mnichovského konzulátu.

Informace o zraněných se během dopoledne lišily. Nakonec bavorská policie upřesnila, že bylo zraněno deset lidí vážně, osm středně a 63 lehce. Bilanci obětí vpodvečer zvýšila na deset s tím, že jeden z cestujících podlehl svým zraněním v nemocnici. Jeden pasažér se navíc stále pohřešuje. Podle policejního ředitelství Horních Bavor je pravděpodobně, že jeho tělo je stále zaklíněno v troskách vlaku. Mezi mrtvými jsou pravděpodobně i oba strojvedoucí, informoval policejní mluvčí.

Mnichovská transfuzní stanice vyzvala obyvatele, aby darovali krev. V prohlášení na svém webu uvedla, že potřeba životně důležitých krevních konzerv je akutní.

Za katastrofu označil železniční nehodu německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který místo neštěstí navštívil. „Je to šokující,“ řekl na tiskové konferenci s tím, že Německo prožívá těžkou hodinu železniční dopravy.

Podobně mluvil i zemský ministr vnitra Joachim Herrmann. Kancléřka Angela Merkelová v prohlášení vyjádřila soustrast příbuzným obětí. „V myšlenkách jsem rovněž s bezpočtem zraněných, kteří zápolí s následky nehody,“ uvedla. Bavorský premiér Horst Seehofer na místo katastrofy dorazí ve středu.

„Je to jedno z největších železničních neštěstí v Německu v posledních letech, obzvláště pak u nás v Bavorsku,“ uvedl Herrmann. Řekl také, že jednokolejná trať, kde se neštěstí stalo a která je využívána především pro osobní dopravu, v minulosti neměla žádné problémy a že podobná regionální spojení prošla v uplynulých desetiletích modernizací zabezpečovacích zařízení.

Dobrindt řekl, že trať byla vybavena zabezpečovacím zařízením, které má automaticky zastavit vlaky, pokud se dostanou na společnou kolej. Německé dráhy DB, které trať spravují, uvedly, že zhruba před týdnem se zde uskutečnila technická kontrola zabezpečovacího zařízení. Prověrka žádné problémy neodhalila, řekl Klaus-Dieter Josel z DB.

Vlaky cestovalo asi 150 lidí. Podle portálu mangfall24.de jsou mezi zraněnými a oběťmi zřejmě lidé, kteří dojíždějí za prací. Ve vlaku podle všeho nebyly děti, neboť v Bavorsku jsou nyní jarní prázdniny a navíc se slaví masopust.

Nehoda se stala krátce po 07:00 SEČ u městečka Bad Aibling asi 50 kilometrů jihovýchodně od Mnichova, na lokální trati mezi Holzkirchenem a Rosenheimem. Několik vagonů po nárazu vykolejilo. Dobrindt řekl, že podle toho, jak byl jeden vlak zaklíněn do druhého, je jasné, že soupravy jely velmi rychle a pravděpodobně před srážkou nebrzdily. Povoleno je zde sto kilometrů v hodině. Místo tragédie bylo v zatáčce a v lese, takže strojvedoucí se do poslední chvíle nemohli vidět.

Na místě zasahovalo okolo 500 záchranářů s řadou sanitních vozů, pro zraněné přiletěla desítka helikoptér. Do Bad Aiblingu, který leží asi 20 kilometrů od rakouských hranic, přijeli i záchranáři z Rakouska, kteří rovněž poskytli vrtulníky.

Práci záchranářů komplikovalo místo tragédie, které je v zalesněné oblasti u břehu řeky Mangfall obtížně přístupné. Zranění byli přepravováni na nafukovacích člunech a také pomocí helikoptér. Nemocnice v okolí včetně Mnichova zrušily plánované operace, aby mohly bez prodlení přijímat zraněné.

Vlaky, které se srazily, patří společnosti Transdev, což je největší soukromý železniční a autobusový dopravce v Německu. Firma v Horním Bavorsku provozuje vlaky pod obchodní značkou Meridian.

Drážní expert Christian Böttger v rozhovoru s televizní stanicí n-tv řekl, že o příčině nehody je zatím předčasné hovořit. Nevyloučil ale, že podíl na tragédii mohla mít lidská chyba nebo selhání technického zařízení tratě či vlaku. K objasnění mohou přispět záznamová zařízení z vlaků, které se již technikům podařilo z trosek vyjmout.

„Katastrofa s tolika zraněnými a bohužel i mrtvými vyvolala v Moskvě smutek,“ reagoval na neštěstí ruský prezident Vladimir Putin. Před několika dny byl v Kremlu na návštěvě bavorský zemský premiér Horst Seehofer a Putin při té příležitosti hovořil o mimořádných vztazích mezi Mnichovem a Moskvou, připomněla agentura DPA.

Železniční tragédie se stejným počtem obětí se v Německu stala naposledy v roce 2011, kdy se ve spolkové zemi Sasko-Anhaltsko srazil osobní vlak s nákladním. Vůbec nejhorší železniční neštěstí se v Německu odehrálo v roce 1998 v dolnosaském Eschede. Při nehodě rychlíku tehdy zahynulo 101 lidí.


Čtěte také:

Policie obvinila řidiče kamionu z obecného ohrožení

Tragická nehoda u Studénky zavinila škody za 160 milionů, nejvíc na vlaku

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

ANO: Koaliční smlouvu jsme neporušili, vznik kuřáren je absurdní

ANO: Koaliční smlouvu jsme neporušili, vznik kuřáren je absurdní aktualizováno

Hnutí ANO neporušilo koaliční smlouvu, když při dnešním hlasováním ve Sněmovně nepodpořilo protikuřácký zákon. Uvedli to šéf ANO Andrej Babiš i místopředseda hnutí Jaroslav… více

Komerční prezentace
Mobilní web