Slovenský týdeník čelí rekordní žalobě. Firma žádá dvacet milionů eur | E15.cz

Slovenský týdeník čelí rekordní žalobě. Firma žádá dvacet milionů eur

Slovenský týdeník čelí rekordní žalobě. Firma žádá dvacet milionů eur
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Martin Siebert, Euro E15

Tomáš Lemešani

Dvacet milionů eur, tedy bezmála 550 milionů korun, požaduje firma Budamar Logistics od slovenského vydavatelství W Press jako odškodné za uveřejnění článku s názvem „Veľká daňová lúpež“ v časopisu Týždeň. Podle informací listu měla být Budamar Logistics zapojena do sítě daňových podvodů.

Společnost Budamar měla spolu s dalšími firmami vytvořit takzvaný karusel – podvod na daňových vratkách. Konkrétně na vývozu potravin do Maďarska si společnost údajně žádala neoprávněné vrácení daní a nelegálně se tak obohacovala.

„Články společnosti W Press a v nich použité informace, ať už jednotlivě nebo ve vzájemné souvislosti, obsahují nepravdivé, nepodložené a pravdu deformující informace, které hrubě zasahují do dobrého jména a dobré pověsti společnosti Budamar Logistic,“ uvádí ve vyjádření advokátní kancelář Prosman a Pavlovič, zastupující žalující společnost.

Vydavatelství W Press známého slovenského novináře Štefana Hríba publikuje kromě magazínu Týždeň také knihy. Pokud by Budamar u soudu se žalobou uspěla, vydavatelství bude čelit vážným existenčním problémům.

„Za článkem si samozřejmě stojíme, nebyl to žádný výstřel do tmy, ale výsledek dlouhodobé práce našeho investigativního redaktora, který má mou plnou podporu. Vzhledem k povaze a kvalitě naší justice je každý soudní spor na Slovensku riskantní, ale bez ochoty nést toto riziko by zde neexistovala žádná kvalitní žurnalistika. I vzhledem k likvidační částce bude tento spor důležitým signálem o svobodě slova na Slovensku,“ uvedl pro E15.cz majitel a šéfredaktor listuTýždeň Hríb.

Ilustrační fotoIlustrační fotoAutor: Týďeň

Výše požadovaného odškodného je v středoevropském mediálním měřítku rekordní. Na Slovensku byly doposud nejvyšší žalovanou sumou dva miliony eur, které chtěl předseda slovenského Nejvyššího soudu Štefan Harabin od týdeníku Plus Sedem Dní.

V Česku je známý spor mediálního magnáta Jaromíra Soukupa a Lidových novin. Ve stále živé soudní třenici chce od vydavatelství Mafra 27 milionů korun jako omluvu za články o mimořádných slevách pro mediální kampaně ČSSD.

Vydavatelství Ringier Axel Springer zase vyplatilo milionové odškodné hercovi Marku Vašutovi za články v deníku Aha! o jeho údajné promiskuitě a depresích.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!