V Čching-tau vyjela na trať první tramvaj s českým rodokmenem

Česko-čínská tramvaj 27T zahájila provoz s cestujícími na nové lince ve východočínském městě Čching-tao (Qingdao). Zřejmě jde o nejmodernější tramvaj v Číně. Technicky vychází z tramvají ForCity, které jezdí také v Praze. Tramvaje 27T vyvinuly pro čínský trh plzeňská Škoda Transportation a čínské skupina CRRC Qingdao Sifang. V Čching-tau je zatím v provozu sedm těchto tramvají. Uvedl to generální ředitel Škody Tomáš Ignačák.

 česko-čínská tramvaj
10.3.2016 11:39   |  

Škodovka spolupracuje s výrobcem vlaků a vozů metra CRRC Sifang na projektech od roku 2012 a podepsala již několik smluv. Nejvýznamnější byl přenos technologie výroby tramvaje 15T ForCity Alfa do Číny a společný vývoj tramvaje 27T, jejíž prototyp byl představen v Číně loni. V Plzni školila 200 čínských konstruktérů, technologů a elektrotechniků.

„Jsme velice potěšeni, že se nám podařilo uspět s naším know-how právě na vysoce konkurenčním trhu v Číně, kde o kontrakty bojují všechny světové firmy,“ uvedl Ignačák. Podle něj je v Číně 160 měst s více než milionem obyvatel a rozjíždějí se tam velké investice do městské dopravy a tramvaje chtějí. Kvůli uzavřenosti trhu tam ale téměř nelze vyvážet výrobky z Evropy, ale jen některé komponenty.

Desetikilometrová linka

Nová linka v třímilionovém Čching-tau má 13 zastávek a měří deset kilometrů. Vede od nového depa na okraji moderní obytné čtvrti do centra. Vývoj typu 27T vycházel z poznatků dřívějších typů, včetně ForCity Alfa a tramvají typu ForCity Classic. Vůz pro Čínu se nejvíce podobá tramvaji 15T ForCity Alfa pro Prahu. „Jde o tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj se čtyřmi plně otočnými podvozky a nezávislými koly. Trakční zařízení bylo vyrobeno v Číně, trakční motory dodala plzeňská Škoda Electric,“ uvedl projektový manažer Radek Elhota.

Rozdíl proti pražské tramvaji je v tom, že čínské vozidlo je obousměrné, širší o 190 milimetrů a delší o 3790 milimetrů,“ řekl projektový manažer Radek Elhota. Vůz je pro 60 sedících a 320 stojících lidí. Výška interiéru byla snížena na 2225 milimetrů. „Čína má velký zájem o rozvoj a využívání alternativních pohonů. „Vůz 27T je proto připraven i na montáž superkapacitorů, baterií nebo vodíkových palivových článků. Design vyvinuli Číňané,“ dodal Elhota.


Čtěte také:

V Číně vyrobili první tramvaj s českým rodokmenem

Nejmodernější tramvaj na čínském trhu vychází ze škodovácké ForCity

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) rozhodl, že neodloží o měsíc spuštění elektronické evidence tržeb (EET). Návrh Hospodářské komory původně zvažoval. Od 1. prosince se tak do… více

Mobilní web