Zákaz spalovacích motorů v Německu ohrozí více než půl milionu pracovních míst, tvrdí studie | E15.cz

Zákaz spalovacích motorů v Německu ohrozí více než půl milionu pracovních míst, tvrdí studie

ČTK

Případný zákaz automobilů se spalovacím motorem by v Německu ohrozil existenci více než 600 tisíc pracovních míst.

Odhadl to mnichovský institut Ifo, který k této problematice vypracoval studii. Loni na podzim se v německých médiích na základě nezávazné rezoluce Spolkové rady objevily zprávy, že spolkové země nebudou od roku 2030 schvalovat auta s benzinovým ani naftovým motorem.

Ukončení prodeje aut se spalovacím motorem v Německu by v tamních automobilkách ohrozilo 436 tisíc míst. Další desetitisíce pracovních příležitostí by zanikly u dodavatelů a návazných odvětví, uvedl Ifo ve studii, jejíž vypracování institutu zadalo německé sdružení automobilového průmyslu VDA.

GE Aviation hledá lokalitu pro stavbu továrny na letecké motory, volba padla na střední Čechy

Sdružení VDA, která zastupuje automobilky jako je Volkswagen, Daimler či BMW, nyní jedná s vládou o omezení emisí ze starších naftových vozů. Automobilový průmysl doufá, že to odvrátí úplné zákazy aut se spalovacím motorem v některých německých městech.

Města jako je Mnichov a Stuttgart zvažují zákazy hlavně naftových vozů v reakci na skandál kolem manipulace s dusíkatými emisemi při testování těchto aut. Skandál předloni zasáhl Volkswagen a podezřelé z manipulace jsou i další automobilky. Emise oxidů dusíku jsou ve větších koncentracích zdraví škodlivé.

Na počátku srpna se mají sejít zástupci spolkové vlády, automobilek a spolkových zemí, kde mají německé automobilky centrály. Budou jednat o tom, jak omezit emise naftových automobilů, uvedla agentura Reuters.

Německá vláda přezkoumá auta Daimleru, firma údajně podváděla s emisemi

Volkswagen loni odhadl, že bude muset v příštích letech kvůli přechodu na masovou produkci vozů s elektrickým pohonem zrušit desetitisíce pracovních míst. Personální ředitel Volkswagenu Karlheinz Blessing řekl, že celosvětově kvůli tomu přijdou o práci statisíce lidí.

Volkswagen se rozhodl zaměřit se na elektromobily po skandálu kolem falšování testů emisí. Výroba automobilů s elektrickým pohonem je vzhledem k mnohem menšímu počtu součástek méně náročná než produkce aut se spalovacím motorem.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!