Fotbal pomáhá byznysu. Podívejte se, kdo na něm vydělává | E15.cz

Fotbalové mistrovství potáhne i bez Čechů. Sázkovky čekají rekord

Fotbalové mistrovství potáhne i bez Čechů. Sázkovky čekají rekord
Mistrovství světa v Rusku
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Vladan Gallistl

Na střetnutí nejlepších fotbalových týmů planety se těší sázkové kanceláře očekávající miliardové tržby, hospodští i prodejci elektroniky. Přímo do dění šampionátu se ale příliš Čechů kvůli potížím s vízy nevypraví.

Fotbalové mistrovství světa v Rusku rozpohybuje miliardy i na českém trhu, přestože se národní tým na turnaj nedostal. Především sázkové kanceláře čekají žně.

„Nadcházející mistrovství bude nepochybně rekordní,“ míní mluvčí Fortuny Petr Šrain s tím, že sázková kancelář počítá s objemem sázek ve výši až jedné miliardy korun. Oproti předešlému šampionátu v Brazílii se tržby zvýší na dvojnásobek.

Nárůst očekávají rovněž sázkové kanceláře TipsportChance. „V Brazílii jsme nabrali kolem 600 milionů korun na sázkách, ale na Euro 2016 už to bylo dokonce 925 milionů. Očekáváme proto náběry výrazně přes jednu miliardu korun,“ dodává mediální zástupce Tipsportu Michal Peterka. Chance předpokládá, že objem sázek se přehoupne přes 200 milionů.

Zápisník Dušana Kütnera: Zelená je tráva

Zmíněné tři sázkové kanceláře ovládají přes devadesát procent trhu. Celkem by se proto výše sázek mohla pohybovat okolo 2,4 miliardy korun.

Na střetnutí 32 fotbalových mužstev vzešlých z celosvětové kvalifikace se těší i prodejci elektroniky. Ti už pociťují zvýšený zájem kupujících. „Nyní před mistrovstvím světa ve fotbale nám vzrostl prodej televizí o patnáct procent,“ řekla mluvčí Datartu Iva Pavlousková. Internetový prodejce Alza.cz očekává zvýšení prodejů televizorů o deset až dvacet procent.

Na šampionátu v Rusku by však mohli vydělat i hospodští. „Předpokládáme, že zájem o mistrovství mezi zákazníky bude,“ podotkl Jan Vlčka z restaurace Meet Beer.

Autor: Profimedia

Podpořit sledování zápasů v hospodách se chystá Plzeňský Prazdroj. „V rámci MS ve fotbale se bude soutěžit o oficiální míč šampionátu. Celkově ale sledování sportovní akce nezvedne výtoč hospody o více než zhruba deset procent za večer,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Zájem o šampionát naopak nemají čeští turisté. Důvodem je, že zájemce o návštěvu zápasů si musí objednat vstupenky samostatně. Bez ní ovšem není možné získat takzvaný fanouškovský pas, který umožňuje se do Ruska dostat bez víz.

„Většinou mají klienti problémy se vstupenkami,“ uvedl Ladislav Peška, majitel cestovky Slan Tour, jež se zaměřuje na sportovní události. Podle něj byla návštěva brazilského mistrovství mnohem jednodušší. „Pro nás je toto fotbalové mistrovství málo zajímavá záležitost,“ poznamenal.

Autor: Profimedia

Tuzemské firmy zároveň litují, že se na fotbalové mistrovství nedostal český tým. „Objem sázek by v případě české účasti byl jistě vyšší. Dá se odhadnout, že by to bylo o nějakých patnáct až dvacet procent,“ upozornila mluvčí Chance Markéta Světlíková.

Mluvčí Fortuny Petr Šrain odhaduje, že v takovém případě by si vsadila i větší skupina svátečních sázkařů. Podobně to vnímá i Vlčka, a to na základě zkušeností s hokejovým šampionátem. „Dokud jsme hráli na mistrovství my, tak se na něj lidé u nás dívali. Jakmile jsme vypadli, tak zájem klesl,“ podotkl.

V české ekonomice protečou kvůli šampionátu miliardy korun. V Rusku ale půjde o naprosto odlišné sumy. Nadcházející šampionát bude totiž nejnákladnější v historii – náklady překročí podle ekonomického serveru RBC sumu 14 miliard dolarů, tedy asi 304 miliard korun.

V mnichovské fotbalové Allianz Aréně slunce nezapadá ani v zimě

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!